Mail marketing
Email markedsføring kan (næsten) alle
Noget af det man kan gå lige til, når man har sin egen virksomhed eller arbejder som marketingansvarlig i et firma er den oplagte: mail-marketing, email-marketing, email markedsføring etc. Kært- og indtjenende barn har mange navne.
Med markedsføring via email kan du, uden det store it-kendskab, sælge fra dit firma (næsten) som du lyster. Det er nemt, kræver fx. Mailchimp, gode kommunikationsevner, gode stavekundskaber og en vis mængde gå-på-mod.
Først skal du selvfølgelig have indsamlet nogle modtagere af dine nyhedsbreve. Det oplagte er at gøre det via hjemmesiden, som så mange andre. Du kan også benytte dig af en nem og hurtig måde på Facebook. Her kan du lave en lead-kampagne, hvor kunderne automatisk får fyldt deres navn og mail i en formular, uden at forlade Facebook, og den bliver dernæst sendt til kundekartoteket.
Du skal kunne ramme balancegangen mellem at give dine modtagere en mængde information, engagement og salg for at kunne få en del ud af dine indsatser via emails.
Automatiserede emails
Langt flere af de mails du dagligt modtager er skabeloner, som er specielt formuleret og opsat, så de på alle mulige måder dækker de spørgsmål og behov, som du må have på det tidspunkt i processen. Det gælder både velkomstmails, rabatmails, fødselsdagsmails og mange flere. Der er også mange opfølgende mails, som er designet til at blive sendt afsted til dig, når du har været inaktiv for længe, ikke har købt i længere tid osv. osv.
Disse mails sparer en masse timer og genererer en hulens masse indtægt for de som anvender dem. Hvorfor bruger du dem så ikke? De er selvfølgelig tidstunge at sætte op, men når først de kører, kræver de ikke meget vedligehold og kan køre i lang tid uden. Det vigtigste er, at de automatiserede forløb du laver også forløber som de skal.
Har du lyst til at kigge på en automatisering og forbedring af dit mailmarketing-flow? Så kig her - eller tag direkte kontakt til Vestjysk Marketing (97 32 01 08).